Соціальний педагог – це педагогічний працівник, основною метою роботи якого є забезпечення соціально-правового захисту здобувачів освіти, профілактика впливу негативних соціальних чинників на формування та розвиток особистості дитини. В освітньому закладі він є сворідним громадським інспектором з охорони дитинства.
Функції соціального педагога:
– здійснює соціально-педагогічний супровід дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, дітей з особливими освітніми потребами, дітей з багатодітних та малозабезпечених сімей з метою попередження безпритульності, бездоглядності та випадків усіх форм домашнього насильства над дітьми;
– бере участь в організації безкоштовного харчування учнів пільгових категорій;
– бере участь у виховній роботі з питань профілактики негативних форм поведінки у неповнолітніх (паління, алкоголізму, наркоманії; дитячої злочинності тощо), пропаганди здорового способу життя, статевого виховання молоді;
– допомагає виявленню творчих нахилів, розкриттю здібностей дітей та підлітків;
– сприяє участі учнів у суспільно-корисній, волонтерській діяльності;
– проводить просвітницьку роботу з батьками або особами, що їх замінюють (індивідуальні бесіди, виступи на батьківських зборах);
– є посередником між школою, сім’єю, державними установами по захисту прав дітей та громадськістю.
У ЯКИХ ВИПАДКАХ ЗВЕРТАТИСЯ ДО СОЦІАЛЬНОГО ПЕДАГОГА:
– якщо у твоїй родині є проблеми, які тебе постійно турбують, заважають відчувати себе щасливим;
– якщо хтось примушує тебе до вчинків, що суперечать нормам моралі та права, пригнічують твою гідність, а ти не знаєш як себе поводити у такій ситуації;
– якщо ти відчуваєш, що тобі потрібна допомога, проте не наважуєшся звертатися до батьків;
– якщо ти став свідком булінгу, або потерпаєш від різноманітних видів булінгу…
ПИТАННЯ, ЗА ЯКИМИ МОЖНА ЗВЕРТАТИСЬ ДО СОЦІАЛЬНОГО ПЕДАГОГА:
- Комунікація між учнями та педагогами.
- Охорона і захист прав та інтересів учнів.
- Вияв інтересів та здібностей, проблем у комунікаціїі в учнівському середовищі.
- Попередження конфліктів в учнівських колективах.
- Допомога у професійному самовизначенні.
- Орієнтація учнів на здоровий спосіб життя.
- Профілактика правопорушень серед неповнолітніх, робота з учнями «групи ризику» та учнями, що потрапили у складні життєві обставини.
- Консультування індивідуальне та групове.
- Психологічна допомога особам, які мають ПТСР.
- Психологічна допомога під час війни.
ЛІЦЕЇСТИ ЗА СВІТ БЕЗ ШКІДЛИВИХ ЗВИЧОК!
БЕЗБАР’ЄРНІСТЬ ТА ТОЛЕРАНТНІСТЬ
У СВІТІ ОСОБЛИВИХ МОЖЛИВОСТЕЙ 👩🏼🦽➡️🧑🏻🦯👫 побували сьогодні учні ліцею. Поінформованість про людей з особливими потребами – це перший крок до створення суспільства, де кожна людина почувається цінною та має рівні можливості. Саме сьогодні учні 7-Б та 10-Д класів розвіювали стереотипи та упередження щодо таких особливих людей.
Цікавим було знайомство із азами жестової мови та з українською книгою, написаною тактильним шрифтом Брайля.